Tangramul performantei


Sub o formă sau alta, folosim aproape zilnic termenul PERFORMANŢĂ: evaluarea performanţei, managementul performanţei, cursuri de performanţă în vânzări/marketing, competitivitate şi performanţă şi lista poate continua. Se află pe lista de obiective a oricărui manager, i se cere oricărui angajat, este cerută de orice client şi promisă de majoritatea furnizorilor de servicii în resurse umane.

Şi totuşi, dincolo de standardele şi indicatorii de performanţă specifici fiecărui post şi fiecărei industrii în parte (exemple de standarde ale activităţii de vânzări folosite într-o corporaţie IT: 50 de telefoane, 20 de vizite, 5 demonstraţii şi 20 de ore timp petrecut faţă în faţă cu clienţii / săptămână), care sunt factorii care o influenţează? De ce depinde performanţa angajaţilor? Ca angajator, e suficiet să investesc în cursuri? Ca furnizor, e corect să garantez performanţa clientului doar prin serviciile prin care le furnizez?

Tangramul performanteiTangram, denumit şi „pătratul magic”, este un vechi joc chinezesc care stimulează imaginaţia şi logica. Constă într-un pătrat secţionat în şapte piese: cinci triunghiuri, un pătrat şi un paralelogram. Reordonate, aceste şapte figuri geometrice pot forma până la 1600 imagini diferite reprezentând animale, păsări, oameni şi multe altele. Obiectivul jocului este de a forma o imagine unică cu ajutorul tuturor celor şapte piese.

Performanţa, ca şi tangramul, este definită doar de prezenţa şi utilizarea concomitentă a şapte elemente:

  • CUNOŞTINŢE (specifice postului, colaterale, generale)
  • ABILITĂŢI & APTITUDINI (conceptuale, analitice, observaţionale, procedurale, de interacţiune, relaţionale);
  • ATITUDINE;
  • RESURSE & INSTRUMENTE DE LUCRU (resurse financiare, informaţionale, umane, timp;  aplicaţii specifice,  instrumente de comunicare, şamd);
  • STRATEGIE/STRATEGII (strategia generală de business a companiei, strategiile departamentale, strategiile individuale de lucru);
  • MEDIU (cultura organizaţională, cadrul procedural, condiţiile de lucru şamd);
  • ANTRENAMENT

Performanţa depinde de fiecare dintre cele şapte „piese”, dar mai ales de modul de aranjare a acestora. Nici unul dintre elemente, oricare ar fi el – cel mai bun curs de vânzări, cea mai performantă aplicaţie CRM sau chiar talentul înnascut de a vinde – nu poate să asigure singur  performanţa maximă posibilă. Absenţa oricărui element exclude obţinerea performanţei optime.

Tema tangramului performanţei este dezvoltată pe site-ul http://www.aditusvero.ro/.

Performanţă în tot ceea  ce faceţi,

Aura Hazotă

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s