Comunicarea eficienta


Am purtat de-a lungul timpului discuții cu unii proprietari de afaceri mai mici sau mai mari, iar acest articol l-am realizat din necesitatea de a emite în scris, închegat ideile despre importanța majoră a comunicării profesionist realizată. 

Totul este comunicare. Transmitem mesaje celorlalți prin viu grai, în scris sau prin limbajul nonverbal. Chiar și când suntem absenți comunicăm: dezinteres, neprofesionalism, teama de a lua poziție la anumite situații.

Managerii companiilor, oamenii politici, artiștii sau orice persoană a cărei activitate depinde într-o mai mare sau mai mică măsură de opinia pe care publicul și-o face despre ea sau compania pe care o reprezintă acordă o importanță considerabilă comunicării.

Cea mai simplă definiție a comunicării arată că este procesul prin care un emițător transmite informații unui receptor cu scopul de a produce anumite efecte. Emițătorul transimte un mesaj într-un anumit limbaj (cod) către receptor care va iniția o acțiune de decodare a mesajului. Pentru ca efectul comunicării să fie cel scontat e necesar ca atât emițătorul, cât și receptorul să utilizeze același cod (codul este un sistem de înțelesuri comun membrilor unei culturi sau subculturi, adică atribuirea aceluiași înțeles anumitor lucruri, acțiuni, exemple: albul este folosit în unele culturi pentru rochiile de mireasă, în alte culturi ca și culoare de doliu, în unele culturi într-o conversație verbală distanța dintre două persoane este de câțiva centimetrii, în alte culturi distanța este mult mai mare deoarece o apropiere fizică prea mare semnifică  încălcarea spațiului personal; există de asemenea deosebiri individuale în stăpânirea codurilor chiar în cadrul unei culturi).

Atunci când vrem să emitem mesaje există câteva aspecte pe care trebuie să le luam în considerare pentru ca efectul să fie cel vizat:

  • Planificarea comunicării;
  • Determinarea precisă a scopului fiecărei comunicări;
  • Stabilirea publicului căruia ne adresăm (există întotdeauna pentru o companie sau o persoană mai multe categorii de public care se deosebesc prin diferite caracteristici, care utilizează coduri distincte și astfel mesajul nostru trebuie să fie adaptat categoriei de public căruia dorim să ne adresăm);
  • Alegerea momentului potrivit pentru efectuarea comunicării;
  • Clarificarea ideilor înaintea comunicării;
  • Folosirea limbajului adecvat;
  • Alegerea canalului potrivit (formal, informal) în funcție de mesajul și publicul căruia ne adresăm;
  • Alegerea mediului de comunicare (oral, scris, vizual);
  • Evaluarea feed-back-ului, a reacției publicului  în urma comunicării realizate.

Diferența dintre tine și competitorul care are aceleași produse sau servicii se poate face distinct prin felul în care comunici cu publicul țintă.

Afaceri performante,

Mihaela Ciotină

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s