Give back to the community


Trăim, ne desfăşurăm activitatea în cadrul unor comunităţi de oameni cu elemente, caracteristici şi nevoi specifice. Există un raport între comunitate şi domeniul în care suntem angrenaţi direct sau indirect, uni- sau bidirecţional.

În activităţile de business, principalele obiective care guvernează strategiile sunt cele financiare, iar planul de acţiuni este croit întocmai pentru a bifa acest aspect.

În strategiile de PR, căci la ele doresc să mă refer în aceste randuri, se caută idei inovative pentru ca obiectivele de marketing să fie îndeplinite.

Prin folosirea conceptului Give back to the community –  implicarea firmei sau angajaţilor într-o cauză pentru  comunitate –  rezultă atât beneficii notabile pentru una sau mai multe categorii sociale, cât şi pentru firma care se implică.

Se realizează un transfer de imagine pozitivă de la intenţia şi rezultatele obţinute în diferitele campanii pentru comunitate către firma care se implică.

Activităţile de voluntariat, fundaţiile care se implică în anumite sectoare sociale, sponsorship-ul, proiectele Corporate Social Responsibility (CSR) sunt doar câteva din tendinţele aflate sub umbrela conceptului din titlul articolului.

O tema generoasă şi fructificată în ultimii ani în PR, chiar şi pe fondul crizei, o idee bună putând salva zerouri din bugetul alocat pentru o campanie de imagine.

Liantele între o companie şi publicul său sunt şi de natură emoţională. O companie care se implică în proiecte sociale îşi arată faţa umană, relaţiile sunt astfel de la suflet la suflet. Se comunică prin această implicare că avem cu toţii un rol în comunitate pentru ca viaţa tuturor să fie mai bună: îmi este bine dacă şi ţie îţi este bine – câştigăm deopotrivă.

Îmi place mult un material ce generează o idee grozavă de sponsorship. O firmă de motoare ar caştiga un capital de imagine fantastic implicându-se într-un asemenea proiect:

Idealista din mine gândeşte: ce bine ar fi ca principalul motiv pentru care ne-am implica într-o campanie socială să fie tocmai ajutorul comunităţii, că obţinem ulterior capital de imagine şi bani, cele de pe urmă să fie doar bonusul.

Afaceri performante,

Mihaela Ciotină

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s