Cum ştii că ai nevoie de PR?


Încă mai întâlnesc persoane care, deşi muncesc de ani buni în diferite instituţii sau firme, nu ştiu ce este şi cu ce se mănâncă PR-ul. Săptămâna trecută m-a întrebat cineva nedumerit la auzul ocupaţiei mele: “ce anume faci? pian şi marketing?” nu era o persoană care să aibă intenţia să mă ia peste picior, pur şi simplu nu ştia ce este.

De asemenea, există confuzia între Relaţii Publice (Public Relations) şi relaţiile cu publicul.

Sunt deţinători de afaceri care nu conştientizează necesitatea elementelor profesionist aplicate de PR.

PR-ul reprezintă un concept care înglobează toate activităţile ce ţin de gestionarea comunicării dintre organizaţie cu publicul intern şi dintre organizaţie cu publicul extern.

Poţi identifica necesitatea serviciilor de Relaţii Publice dacă:

  • Nu ai obiective şi un plan coerent de comunicare care să susţină obiectivele de marketing;
  • Ai servicii şi produse grozave, dar nu ştii ce să comunici despre ele şi cum să informezi publicul despre existenţa acestora – nu este de ajuns să ai servicii şi produse foarte bune, unice pe piaţă, este important să le şi faci cunoscute, mai ales publicului ţintă;
  • Ai mesaje incoerente;
  • Ai dificultăţi în a adapta mesajele şi acţiunile de comunicare la toate categoriile de public ţintă – o organizaţie are mai multe categorii de public, cu fiecare este necesar să se comunice specific;
  • Nu întreţii relaţia cu categoriile de public, astfel rişti să pierzi încrederea acestora, iar reputaţia organizaţiei are de suferit;
  • Evenimentele, campaniile sunt deficitar organizate;
  • Campaniile, evenimentele, acţiunile nu beneficiază de un maxim de vizibilitate;
  • Nu există un calendar de lucru şi astfel, campaniile de comunicare se suprapun, există goluri în comunicare sau o supraîncarcare, nu se respectă termenele limită;
  • Nu fructifici valoarea de ştire a informatiilor şi a evenimentelor;
  • Nu valorifici toate elementele/ocaziile pentru a face vizibilă organizaţia/produsele/serviciile;
  • Nu sunt stabilite fluxurile de comunicare între organizaţie şi interiorul acesteia, între organizaţie şi exterior;
  • Există mai multe persoane care comunică neplanificat în zona oficială cu publicul extern avansând în piaţă mesaje incoerente; nu există un purtator de mesaj pregătit în acest sens;
  • Comunici haotic;
  • Angajaţii află din ziare sau de la televizor ce se întâmplă cu firma unde lucrează;
  • Nu există un management de risc, o abordare proactivă, astfel se comunică doar reactiv;
  • Nu ştii cum să reacţionezi în situaţii de criză, nu cunoşti modalităţile de acţiune pentru fiecare situaţie, componenţa celulei de criză, mesajele de trimis;
  • Vrei să ai afacere performantă.

Afaceri performante,

Mihaela Ciotină

2 responses to “Cum ştii că ai nevoie de PR?

  1. Cum sunt evaluate d.p.d.v financiar serviciile de PR?

  2. Buna Adrian,

    Ce intelegi mai exact prin evaluarea d.p.d.v. financiar a serviciilor de PR? Te intereseaza principiile de tarifare sau/si monitorizarea si evaluarea financiara a rezultatelor unor astfel de servicii?

    Multumesc,
    Mihaela

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s