Casă de piatră!


O afacere care să prindă viaţă, să trăiască şi să crească înaltă, frumoasă şi voinică, fără aparate care să o ajute să respire artificial, are novoie de marketing strategic. Vorbim de cei 5 C (climat, companie, clienţi, competiţie, colaboratori) pe baza cărora se stabileşte mixul de marketing: cei 7 P (produsul, preţul, plasarea, promovarea, personalul, procesul, proba fizică (mai multe informaţii despre completarea celor 4 P cu încă 3, în materiarul:  https://aditusvero.wordpress.com/2010/05/11/cei-7-p-mixul-de-marketing-in-servicii/).

Adunăm informaţii, facem cercetări, rezultă concluzii, începem să punem de pe hârtie lucrurile în practică, dar nu trebuie să neglijăm un aspect pe atât de important, pe cât sunt toate elementele strategice şi tactice: o afacere se construieşte cu oameni şi pentru oameni. Promovarea se face prin comunicare, dar şi în toate celelalte componente ale afacerii vorbim despre a construi şi a menţine relaţii prin comunicare: cu angajaţii, cu colaboratorii, cu categoriile de public ţintă. De aceea, este bine să planificăm comunicarea pentru a susţine afacerea.

Planificarea comunicării presupune realizarea unei baze de date cu toate categoriile de public pe care afacerea le are şi realizarea unui calendar anual şi periodic. Ambele se updatează permanent.

Baza de date poate conţine informaţii care să ne ajute să gestionăm cât mai bine relaţiile (exemple: nume, prenume, firma, domeniul de activitate, adresa firmei, oraşul, funcţia, contactul (adresa de e-mail, telefon, fax), observaţii cu privire la ziua naşterii, preocupări, familie; cu cât avem mai multe date despre fiecare persoană, cu atât vom avea mai multe posibilităţi să comunicăm).

Calendarul conţine evenimentele de peste an care nu trebuie neglijate: sarbătorile legale (Crăciunul, Anul Nou, Paştele ortodox şi catolic, sărbătorile Sfinţilor şi ale altor religii), zilele de naştere ale categoriilor de public, ocaziile speciale din viaţa lor: naşterea copiilor, producerea unor evenimente în viaţa acestora, întâlnirea periodică cu diferitele categorii de public. Calendarul e bine să fie stabilit înaintea anului ce va urma. Astfel, vom avea posibilitatea să ne planificăm agenda şi să facem un eventual buget estimativ.

Toate evenimentele de peste an au o încarcătură emoţională. Aceste date sunt posibilităţi pentru companie de comunicare, mai exact între oamenii care formează compania, cu cei pentru care sau cu care îşi desfaşoara activitatea.

Un mesaj electronic, un telefon, o întîlnire privată, un coş cu cireşe sau folosirea unor idei inovative pot fi tot atâtea posibilităţi pentru a realiza relaţii de calitate cu oameni, cu suflete.

Timpurile de azi pun accentul pe fidelizare, pe menţinere, pe dezvoltarea relaţiilor. Noi, oamenii, tindem să ne punem la bătaie farmecele înainte de a semna actul de căsătorie, când ne vedem inelul pe deget, unii încep să facă burta, fetele să nu mai meargă la coafor, considerăm ca relaţia va merge de la sine. Astăzi divorţul este cerut mai repede şi mai des decât se făcea în trecut, şi cu atât mai mult se poate vorbi de un divorţ între client şi companie.

O invitaţie sinceră: nu uitaţi să comunicaţi. Dacă suntem tăcuţi şi neglijenţi, cu siguranţă locul nostru nu este nici în business. Aşadar, căsnicie frumoasă!

Afaceri performante,

Mihaela

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s