NOU pe blog: BOMBOANA CU MUSTĂŢI


Ori creativitate, ori nimic

“Mai demult, viața în domeniul afacerilor era o călătorie cu trenul care ajungea în fiecare gară conform orarului. Acum este un fel de montagnes russes fără balustrade.” Așa încep  Brian Clegg și Paul Birch primul capitol al cărții “Creativitatea – curs rapid”. Și m-au convins că au găsit comparația cea mai sugestivă pentru timpurile pe care le trăim ca antreprenori. Am simțit-o până în stomac. Te-ai dat vreodată într-un montagnes russes? Dacă da, știi despre ce vorbesc.

Vrem, nu vrem, asta e realitatea de câțiva ani buni încoace. Niciodată presiunea nu a fost atât de mare. Presiunea competiției, presiunea clienților, presiunea timpului și putem continua cu alte variațiuni pe această temă. Și ca și cum toate acestea nu ar fi fost suficiente, ne-am trezit și cu presiunea crizei economice în toată complexitatea ei.

Ce putem face? Să fim creativi. Creativi în a găsi soluțiile salvatoare pentru menținerea clienților, atragerea de clienți noi, pentru optimizarea costurilor, găsirea celor mai bune surse de finanțare, a celor mai eficiente instrumente de promovare șamd.

Nu este deloc fantezistă afirmația că fără creativitate foarte puține dintre firmele care există astăzi vor mai exista și peste câțiva ani. Cheia este ,,schimbarea”, iar inovația este cerința esențială pentru a nu ne scufunda atunci când vine un val de schimbări.

Creativitatea nu este o jucărie frumoasă, ci un factor de supraviețuire. Și mulți antreprenori au intuit acest lucru de ceva vreme. Au inclus creativitatea pe lista valorilor ca parte a identității de firmă, au adăugat-o în profilul angajatului dorit, au transformat-o chiar și în obiectiv pentru anumite posturi din marketing.

La nivel declarativ, mai toate firmele caută și promit creativitate, inovație în ceea ce fac. Câte dintre ele fac însă și lucruri concrete în stimularea și creșterea creativității angajaților? Câte dintre firme au inclus cursuri/workshop-uri de creativitate în planul de training? Dar întâlniri periodice de antrenament în acest sens? Dar un manual cu tehnici și exerciții de creativitate la care să aibă acces toți angajații? Risc să par departe de Pământ și adaug cireașa de pe tort: câte s-au gândit la amenajarea unui spațiu special dedicat întâlnirilor de creativitate? În afară de Google care este un exemplu de referință în acest sens.

Dacă știi firme care deja fac toate lucrurile astea, te rog să ni le spui și nouă. Merită să fie promovați ca angajatori.🙂

Până să avem însă o listă cu 100 de astfel de firme românești🙂, ne-am gândit că ar prinde bine un spațiu dedicat creativității în care să puteți găsi materiale explicative prin care să vă familiarizați cu ea, instrumente de lucru și exemplificări concrete ale creativității aplicate în practica de business. Ne-am propus să publicăm săptămânal câte un exercițiu sau o tehnică de creștere progresivă a creativității atât la nivel individual cât și organizațional.

Acestea fiind spuse, te invit în noua secțiune “Bomboana cu mustăți”. Și amintește-ți să o vizitezi săptămânal, în fiecare marți.

Performanță în tot ce faci,

Aura

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s