Cât de MOBILE suntem?


Gândeşte-te ce este acel ceva la care priveşti în fiecare zi, a devenit aproape indispensabil traiului şi cu care petreci chiar şi nopţile? Este iubita, iubitul? Dacă răspunsul la întrebare este şi telefonul mobil, articolul este pentru tine. Indiferent de rolul/funcţia pe care o deţinem în compania în care lucrăm, ca să ne bifăm obiectivele nu putem neglija ceea ce marketerii consideră, fără rezerve, pentru anul 2010 (îndrăznesc să cred că şi pentru anii imediat următori): este anul mobil marketing-ului la nivel global.

S-a observat tendinţa tot mai accentuată a oamenilor de a se îndrepta spre ecranul telefonului. Acum să nu ne imaginăm că era Facebook a apus, publicitatea pe mobil este complementară publicităţii tradiţionale şi actuale – gen reţele sociale, iar brandurile au de câştigat folosind acest nou mediu. Se remarcă o schimbare de percepţie renunţându-se la scepticism şi precauţie faţă de comunicarea prin mediul mobil pe piaţa de publicitate, iar creşterea solicitarilor pentru aplicaţii mobile din partea publicitarilor se consideră că va continua să crească datorită posibilităţilor de comunicare complexe (audio, video) şi datorită introducerii de noi formate.

Notez câteva aspecte legate de mobile advertising:

Este împărţit in 4 zone distincte: reclame pe site-uri mobile, publicitate în căutări (specialiştii în publicitate spun că în următorii 3 ani, jumătate din toate căutările pe Internet se vor efectua de pe mobil, chiar până şi achiziţii), mesaje si bluetooth (proximitate).

Clienţii: Întrucât mobilul dă posibilitate comunicării cu o mare parte din populaţie, are un potenţial foarte mare în domenii diverse de activitate – produse, servicii, dar şi al cercetării de piaţă.

Public ţintă: Fiecare brand în parte, în funcţie de specific, poate crea oportunităţi foarte bune de comunicare adresându-se publicului său ţintă. Se utilizează o bază de date cu informaţii demografice şi comportamentale ale utilizatorilor de telefoane mobile.

Permisiune: Procesul prin care clienţii potenţiali se înscriu în bazele de date pentru mobile advertising poate fi bifat, dar este important să se ţină seama de marketingul bazat pe permisiune. Astfel, un element important în păstrarea clienţilor în astfel de baze de date este respectarea intimităţii acestora.

Evaluare, măsurare: Noţiunea de ROI (Return of Investment) este foarte important de înţeles şi de măsurat. Mediul mobil este foarte măsurabil, oferă rezultate rapide şi nu este un mediu cu recuperarea investiţiei pe o durată lungă.

Îmi vin în minte persoane care au câte două, trei telefoane în geantă. Oare cum trăiam înainte să avem telefoanele mobile? Exista lume înainte de touchscreen?

Afaceri performante,

Mihaela

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s