Cuvântul tipărit va continua să existe?


 

Mediul on line în general, reţelele sociale şi mobile advertising-ul au devenit subiecte fierbinţi în marketing şi comunicare. Se vorbeşte mult despre cele trei menţionate şi valorificarea acestora pentru a comunica, a relaţiona, a informa şi a ne informa, a ne asocia cu cercurile de persoane ce au aceleaşi valori şi preocupări, a promova idei, a educa.  Fiecare dintre motivele menţionate mai sus se aplică specific pentru fiecare dintre noile tendinţe în comunicare.

Industria de advertising şi marketing se orientează către tendinţele care acaparează publicul, astfel încât să joace meciuri pe terenuri propice şi să câştige clienţi şi colaboratori.

În principal în perioada recesiunii, din cauza bugetelor mai mici de marketing ale companiilor de produse si servicii şi a investirii mai puţinor resurse sau chiar deloc în publicitatea scrisă, în lumea largă, nu doar în România, au dispărut, s-au vândut sau sunt în mari dificultăţi financiare nume ale industriei de ziare.

Avem Scribd-ul, avem tablete electronice de pe care putem accesa şi alege relaxaţi de pe şezlong, în funcţie de necesitate, dintre miile de cărţi ceea ce ne interesează, dar probabil vă veţi întreba, la fel ca şi mine, cum rămâne cu mirosul de cerneală, cu atingerea hârtiei, cu placerea de a sta cu o carte, o revistă normală în braţe?

Fiecare mediu de comunicare: online, tv, radio, presa scrisă are caracteristicile proprii, iar alegerea potrivită a mediului pentru brandul tău se face pe baza a ceea ce urmăreşti să atingi. Lucrurile nu funcţioneaza la fel în toate mediile. Trebuie să cunoşti pe fiecare în parte ca să alegi bine.

În ceea ce priveşte cealaltă parte a baricadei, fiecare mediu de comunicare ca să reziste pe piaţă şi să facă treabă bună e necesar ca să-şi înţeleagă publicul, să-i înţeleagă nevoile, să-şi susţină activitatea prin PR, să sublinieze acea valoare adaugată pe care o aduce, să înveţe continuu, să inoveze şi să folosească instrumente complementare care să se susţină unele pe altele.

Afaceri performante,

Mihaela

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s