Domnule Client, cât de curajos sunteţi?


 

Am putea să folosim şi termenul curaj atunci când decidem să punem şi în mâinile altcuiva soarta, direcţia activităţii noastre sau chiar viaţa. Folosind criterii logice, când avem nevoie de un sfat juridic apelăm la un avocat, când vrem să ne îngrijim părul mergem la coafor. De ce nu am alege o persoană specialistă pentru toate lucrurile la care dorim să obţinem rezultate foarte bune? Când eram mică şi aveam dinţii de lapte, într-adevar m-a ajutat să leg dintele de clanţă şi să aştept să vină cineva să deschidă uşa : ). Dar acum, cu sinceritate, merg la stomatolog. Pentru că este cea mai potrivită persoană care ştie să facă treaba asta, iar eu vreau să mănânc nu doar mâncare lichidă. În plus, nu mai am nici 3 ani jumate (din păcate).

Ce te-ar face să ai încredere să pui în braţele unui specialist de marketing şi comunicare o parte a activităţii tale? Am trecut mai jos câteva motive:

  • Conştientizarea că ştii multe lucruri, dar nu ca la carte; Intuiția merge până într-un anumit punct, dar nu garantează valorificarea optimă a ideilor și nici obținerea rezultatelor maxime;
  • Ai nevoie de o viziune strategică pe termen mediu și lung, nu doar de decizii tactice, pe termen scurt;
  • Doreşti împărţirea activităţii în departamente distincte şi delegarea responsabilităţii persoanelor care se pricep foarte bine la respectivul lucru;
  • Doreşti o dezvoltare organică, naturală, sănătoasă a afacerii şi pentru aceasta e nevoie de implicarea cuiva care este foarte bun în ceea ce face;
  • Specialiştii au experienţa pieţei, lucrează pe mai multe conturi (cu mai mulţi clienţi), sunt la curent cu tendinţele, sunt “în pâine” pentru că doar cu asta de ocupă – ceea ce anulează anumite riscuri, iar pe altele le diminuează;
  • E nevoie să ai cât mai multe informaţii despre specialiştii din firma cu care decizi să lucrezi (studii, educaţie, experienţă, profil uman) şi nu doar despre firmă ca şi notorietate – o firmă este formată din oameni, rezultatele finale munca oamenilor le vor aduce;
  • Vrei să faci performanţă.

Educaţia de business, simţul raţional, logic, “feeling-ul ” (să poţi simţi lucrurile) şi da, curajul, sunt câteva dintre elementele folosite în alegerea specialiştilor.

O analiză a ROI-ului (Return of Investment) te va convinge ca raportul dintre cât investeşti şi cât obţii folosind un specialist justifică pasul făcut.

Roger Fritz, autor care interpretează semnificaţia riscului în drumul spre succes în “Fără risc nu există câştig” (editura Amaltea, 2007), scrie în carte “Pentru a obţine răspunsuri mai bune, eliberează toţi căutătorii”.

Afaceri performante,

Mihaela

4 responses to “Domnule Client, cât de curajos sunteţi?

  1. Buna ziua,
    Intr-adevar, o intrebare pe care si eu am pus-o multora dintre clientii mei ce incercau sa-si organizeze singuri evenimentele ( team-buildinguri, sedinte top/midle management, sedinte de vanzari, petreceri de firma, etc), crezand ca obtin reduceri de buget, siguranta in desfasaurare, etc…Adevarul este ca intotdeauna, apeland la un profesionist, la un specialist, ai costuri mai mici si satisfactii mai mari. De ce sa nu lasam stomatologul sa aiba grija de dintii tai, farmacistul de reteta ta, profesorul de educatia ta, pilotul de avion , agentul de turism de vacanta ta, samd…Intr-adevar , pot exista exceptii in care tu sa poti face mai bine un lucru decat un „specialist” insa totul depinde de ce „specialist” alegi si cum stii sa ii spui de ce ai tu nevoie…iar restul…prin experienta si prin faptul ca ceea ce ai tu nevoie el face zilnic…o sa dovedeasca inca o data ca e bine ca fiecare sa faca ceea ce stie mai bine, iar pentru restul problemelor sa ii caute pe cei ce stiu sa faca acel lucru de care tu ai nevoie !

  2. Albert,
    Multumesc pentru acceptul de saptamana trecuta in reteaua KeyPeople. Tinem legatura pentru o excursie in Siria🙂.
    O zi grozava,
    Mihaela

  3. Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.

    • Draga Coafor🙂,
      Multumim pentru aprecieri. Oricand consideri ca ai nevoie de sfaturi cu privire la eficientizarea activitatii tale, din perspectiva activitatii noastre (consultanta in marketing si comunicare), da-ne semne.
      Zile insorite,
      Mihaela

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s