Marketing 3.o – o nouă abordare: spirituală


Philip Kotler semnalează în noua sa carte „Marketing 3.0” o trecere la o noua eră culturală şi economică şi o abordare complet diferită a marketingului şi a felului în care marile firme interacţionează între ele şi cu consumatorii.

Dacă marketingul 1.0 era centrat pe dezvoltarea produsului, iar cel de tip 2.0 avea în centru consumatorul şi ţintea aparatul său cognitiv şi emoţional, marketingul de tip 3.0 aderă la spiritualitate şi trece de partea “binelui” universal, mizând pe valori precum transparenţa, dreptatea socială, protecţia mediului, sinceritate, implicare autentică şi altele din acest registru.

Brandurile senzoriale şi cele emoţionale au fost înlocuite de branduri culturale care “năzuiesc să rezolve paradoxurile din societate. Ele pot să abordeze problematici sociale, economice şi de mediu în societate”, explică Philip Kotler, autorul volumului „Marketing 3.0”.

Marketingul 3.0 coincide cu apariţia “societăţii creative”, în care oamenii îşi folosesc predominant emisfera cerebrală dreaptă şi care au trecut de etapa preocupărilor personale imediate. Ei caută sens, fericire şi realizare spirituală şi vor nu doar produse şi servicii care să le satisfacă trebuinţele ci şi experienţe de viaţă, aderarea la valori înalte şi modele de afaceri care să le ia în consideraţie latura spirituală. Companiile care se vor pune în evidenţă pe aceasta scenă nu sunt cele care au cea mai bună poziţionare pe piaţă sau cel mai ridicat grad de implicare a consumatorilor în construirea brandului, ci acelea care vor avea o misiune nobilă, o viziune puternică şi valori înalte.

Volumul a fost lansat în România de editura Publica de care v-am povestit într-un articol lunile trecute (editură nouă, titluri proaspete, timpuri tinere). Aici linkul către site-ul editurii.

Sursa articolului: strategic.ro

Afaceri performante, şi nu doar afaceri,

Mihaela

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s